2013. szeptember 19., csütörtök

Üdvözlöm az órák csodálatos világában!



Szeretettel köszöntöm a kedves blog olvasóit! Mielőtt belecsapunk a lecsóba, néhány szóban írnék magamról, hogy ki is vagyok én. A záridő blog mozaik szó második része, az idő, illetve annak múlását jelző rész, az órás rész az én feladatom. Megpróbálom átadni az óraszeretetet, hiszen a mai világban sajnos, a mobiltelefonok elterjedésével egyre kevesebben hordanak órát, vagy ha hordanak is, nem adnak a minőségre, hanem megveszik az olykor nem is olcsó, de rossz minőségű divat órákat, holott ennyi pénzért, vagy egy picivel többért, de jóval magasabb színvonalú műszaki tartalommal rendelkező órát vehetnének. Továbbá én azt gondolom, hogy egy férfi eleve nem sok ékszert hord, egy-egy óra lenne hivatott betölteni ezt az űrt. Én személy szerint már egész kiskorom óta rajongok az órákért, emlékszem még életem első órájára is, amit édesapámtól kaptam, egy mechanikus, kézi húzós női Luch volt az! :-) Hát igen, kis fiúcskaként az volt jó rám méretben. És ami érdekesség, hogy most a nyáron előkerült ez az óra a szüleimnél, nagyon szép állapotban fent maradt, de eltört a billegő tengelye. Már vettem hozzá donort, majd megjavítom, de erről majd a későbbiekben. Miután a Luch megállt, különböző kvarc óráim voltak, ballagásra is két db Q&Q órát kaptam, de azok is kb. 1 év használat után tönkre mentek. Úgy hozta az élet, hogy utána mindig kaptam valamilyen cégtől reklám órákat, pl. Banner akkumulátor gyártól, Land Rovertől, stb. persze mind olcsó quartz órák voltak. Miután az utolsó ilyen órám is tönkre ment, elkezdtem gondolkodni, hogy milyen órát kellene venni, mivel elég spórolós vagyok, jól körbe szoktam járni a piacot. Ekkor találtam rá életem első komolyabb órájára, egy Tissot PR50-esre, ami akkor 35.000 Ft-ba került. Úgy számolgattam, hogy ebből nem jönne ki 3 Q&Q óra, csak két és fél, de mivel azok 1 évig bírták, így bíztam benne, hogy ha a Tissot is elmegy 3 évet, akkor már megérte. Ez az óra ma 12 éves, mai napig teszi a dolgát, és szép állapotban is fent maradt. Miután elkezdtem dolgozni, és elindultam az életben, család, gyerekek, stb., és összespóroltam egy kis pénzt, kielégítettem abbéli vágyamat, hogy legyem ismét egy mechanikus órám. Szerettem annak idején felhúzogatni a Luch-ot, - ez „akit a mozdony füstje egyszer megcsapott” szindróma-, így újra át akartam érezni. És sikerült is, rászaladtam egy meseszép órára, akkor még nem tudtam, hogy mi az, csak nagyon tetszett. Persze azóta már tudom, hogy egy wehrmachtswerk minősítésű Adolph Shield, AS1130-as dobog benne, hattyúnyakas finomszabályozóval, már akkor ráéreztem a jóra! :-) Maga az óra egy Sully Special márkajelzésű óra, majd később bemutatom. 




És innentől nem volt megállás, vadászni kezdtem a mechanikus órákat. Viszont közben azt tapasztaltam, hogy itt a lakhelyemen nincs normális, megbízható órás, sajnos több órámat is tönkre tettek, vagy nem tudták megcsinálni. Addig érlelődött bennem a gondolat, hogy végül belevágtam, és elkezdtem megtanulni ezt a szakmát, beiratkoztam Magyarország elismert igazságügyi óraszakértőjének, Vályi Hubának az OKJ órás képzésére. Az óragyűjtögetésem során sok embert ismertem meg, barátokat is gyűjtöttem, és sokat köszönhetek nekik. Tanultam tőlük, ellestem a fogásokat, és segítenek nekem, amiben csak tudnak. Jó érzés, hogy vannak még ilyen emberek! Most már elsősorban magam újítom fel az órákat, főként vintage órákat gyűjtök, - ezek az 1920-1970 között gyártott órák-, és újítok fel, a továbbiakban elsősorban ez lesz az írásaim tartama, de természetesen tervezem az újdonságokat, érdekességeket is bemutatni. Szívesen állok rendelkezésre akár tanácsadásban, akár javításban, szervizelésben. Sokan nem tudják, hogy a mechanikus órákat 4-5 évente le kell szervízelni, mint ahogy az autókon is van kötelező szerviz. A mechanikus órákban található fogaskerekek tengelyeinek végén csapok találhatóak, és ezek forognak a csapágylemezekben, hidakban kialakított csapágyakban/kövekben. Ezeket olajjal kell kenni, ami 4-5 év után besűrűsödik, későbbiekben kiszárad, és vagy nagymértékben elkezdenek kopni a csapok, vagy annyira besül, hogy meg is fogja a csapokat, és megáll az óra. Továbbá a felhúzó tengely csapágyazása is kikopik kenés hiányában, képes kihullani ilyenkor a felhúzó tengely a helyéről. Na, de kezdetnek ennyi, remélem, sikerül majd sok embernek felkeltenem az érdeklődését! Comming soon…

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons