A mai poszt témája immáron teljes értékűen Levente, akit
arról faggattam, hogy lett
autóversenyző. Hogy is kezdődött ez az egész? A legenda szerint már születése
után, a kórházból kijőve is megfordult egy autó után édesanyja karjában a kis
Levi. Majd ezt követően szinte bármikor képes volt lekötni a figyelmét a TV,
amennyiben abban autóverseny ment.
Bizony, Levente minta kisgyermek volt, az az teljesítette az
első posztban lévő legfontosabb feltételt: autóversenyző szeretett volna lenni.
Végig erre készült és nagyon sokáig egy percre sem ingott meg az elképzelése,
hogy Ő autóversenyző lesz. Aztán egy jó darabig nem lett, iskolába járt, mint
mindenki más, de nem adta fel. Tanulás helyett sokszor játszott autós
játékokkal, mondhatni szimulátorral kezdte Ő is. Még szerencse, hiszen úgy
tűnik ma ez már tendencia, sőt lassan nélkülözhetetlen is egy pilótánál, hogy
virtuális környezetben is otthonosan mozogjon. Hiszen így jóval olcsóbb
tesztelni, kitudja, lehet egyszer a HF Racing is elindít egy ilyen programot,
akkor pedig ez a tudás sok hasznukra lehet. Na de ne szaladjunk ennyire előre!
2004ben járunk, Levente névnapja alkalmából elmentek
családostul gokartozni. Nem kell semmi különös helyre gondolni, sima bér
gokartról volt szó, nem versenygokartról. Nem volt semmi mögöttes cél, csak egy
kósza gondolat, hogy ha már névnap, had örüljön a gyerek.
Idáig ez a történet sok gyerekre ráillene, melyik fiú ne
emlékezne az első gokarttal megtett métereire? A legtöbb fiúban ez örökre szóló
nyomot hagy, Levinek viszont átalakult az élete. A menet után az ottani csapat
odament hozzá és felajánlották neki, hogy jöjjön vissza még párszor, mert ez
bizony így elsőre nem volt gyenge. Levente visszament, majd pár alkalom után
csatlakozott az ottani gokart "suli"hoz. Ezután jöttek a versenyek,
természetesen ez még szponzorok nélküli, önköltséges futamok voltak.
Kérdeztem Leventét, hogy sose gondolt rá, hogy feladja?
Elvégre eljutni oda, ahová ő akar nem könnyű. Azt mondta, bár mindig is nagy
vágya volt az autóversenyzés, 2006ban úgy gondolta, hogy ennyi volt. 2 év
gokart után még nem tudott sokat előre lépni és nem látta merre mehetne tovább.
Köztünk szólva Levente eléggé türelmetlen tud néha lenni, iszonyatosan akarja a
dolgot, látszik rajta, hogy bármit megtenne azért, hogy autóba ülhessen. Pedig
már azért más a helyzet, mint anno. Visszatérve 2006ra, Levente úgy gondolta,
hogy nem fog menni, ezért új hobbi után nézett.
Azt mondta, kellett valami hobbi, ez az új hobbi pedig a
gitározás lett. Egy-két fellépése volt, de semmi komoly. Szinte már-már
írhatnám, hogy karrierje szempontjából nem volt lényeges ez a kis kiugró. De nem így van. Ugyanis egy koncerten kapta ma is használatos becenevét, a SVÉD-et. Egy
fellépés után, egy lány odament hozzá és megkérdezte, hogy milyen nemzetiségű,
mert tuti nem magyar. Levi szokásához híven komoly volt és rávágta, hogy svéd.
Innen már nem volt mit tenni, utána hiába szabadkozott, rajta ragadt a név.
De van amit az ember nem tud levetkőzni és elnyomni magában,
a motorsport iránt való szeretet is ilyen. Ha az ember autóversenyző szeretett
volna lenni egész életében, akkor ez még inkább igaz. Levi nem tudta elengedni
a gokartot, visszatért. 2007ben Magyarországra látogatott a WSR (World Series by
Renault) mezőnye. Ezen a rendezvényen nem csak versenyeket rendeznek, hanem különböző
bemutatók is vannak, F1-es autó a pályán, kaszkadőrök különböző Renault
versenyautókkal, stb.
2007ben , a WSRen, az aktuális Renault versenyautót
Baumgartner Zsolt vezette, aki addigra már megjárta a Forma-1et, mögötte volt jó
pár kategória, Ő már tudta, hogy születik az autóversenyző. Természetesen a
produkció után lelkesen osztott autogramot és meg is rohamozta Őt a nézősereg.
Kivéve egy embert, aki nem igazán az autogram miatt ment oda hozzá. Levi
odalépett Zsolthoz és megmondta neki, hogy Ő márpedig autóversenyző szeretne
lenni. Elmondta, hogy mi van mögötte és hogy mindennél jobban szeretné
csinálni. Mit tehetne még ezért? Engem meglehetősen meglepett Zsolt reakciója,
ugyanis Levente kioktatás helyett egy telefonszámot kapott. Aztán onnan még
egyet és még egyet míg végül eljutott a megfelelő emberhez.
Azt, hogy Levente miért és hogyan került egyszerű bér
gokartból egy Mazda RX-8 versenyautó volánja mögé, a jövő heti posztból
megtudhatjátok.
Végül pár dolgot megjegyeznék:
- Az első posztot meglehetősen sokan olvastátok, nagyon jól
esett nekem is, de Leventének főleg, hogy ennyire kíváncsiak rá.
- Köszönet azoknak akik ezt jelezték is, akár külön
üzenetben akár személyesen, akár "csak" egy like-kal Leventehivatalos oldalára. Ez is nagyon sokat jelent neki, erre majd kitérünk később.
- Köszönet a HF Racingnek (FB oldaluk), akik biztosították a lehetőséget
egyrészt az interjúhoz és az alapos kikérdezéshez, másrészt pedig a hétvégi OB
záró futam fotózásához. A náluk töltött napról is lesz poszt, valamint az évad
záró futamról is lesz egy "sok képes" poszt.
Z
Z
1 megjegyzés:
Na ez nagyon baba, már várom a következőt! ~Wood~
Megjegyzés küldése