2013. október 16., szerda

A hosszú út eleje

A mai poszt témája immáron teljes értékűen Levente, akit arról faggattam, hogy  lett autóversenyző. Hogy is kezdődött ez az egész? A legenda szerint már születése után, a kórházból kijőve is megfordult egy autó után édesanyja karjában a kis Levi. Majd ezt követően szinte bármikor képes volt lekötni a figyelmét a TV, amennyiben abban autóverseny ment.

Bizony, Levente minta kisgyermek volt, az az teljesítette az első posztban lévő legfontosabb feltételt: autóversenyző szeretett volna lenni. Végig erre készült és nagyon sokáig egy percre sem ingott meg az elképzelése, hogy Ő autóversenyző lesz. Aztán egy jó darabig nem lett, iskolába járt, mint mindenki más, de nem adta fel. Tanulás helyett sokszor játszott autós játékokkal, mondhatni szimulátorral kezdte Ő is. Még szerencse, hiszen úgy tűnik ma ez már tendencia, sőt lassan nélkülözhetetlen is egy pilótánál, hogy virtuális környezetben is otthonosan mozogjon. Hiszen így jóval olcsóbb tesztelni, kitudja, lehet egyszer a HF Racing is elindít egy ilyen programot, akkor pedig ez a tudás sok hasznukra lehet. Na de ne szaladjunk ennyire előre!

2004ben járunk, Levente névnapja alkalmából elmentek családostul gokartozni. Nem kell semmi különös helyre gondolni, sima bér gokartról volt szó, nem versenygokartról. Nem volt semmi mögöttes cél, csak egy kósza gondolat, hogy ha már névnap, had örüljön a gyerek.



Idáig ez a történet sok gyerekre ráillene, melyik fiú ne emlékezne az első gokarttal megtett métereire? A legtöbb fiúban ez örökre szóló nyomot hagy, Levinek viszont átalakult az élete. A menet után az ottani csapat odament hozzá és felajánlották neki, hogy jöjjön vissza még párszor, mert ez bizony így elsőre nem volt gyenge. Levente visszament, majd pár alkalom után csatlakozott az ottani gokart "suli"hoz. Ezután jöttek a versenyek, természetesen ez még szponzorok nélküli, önköltséges futamok voltak.

Kérdeztem Leventét, hogy sose gondolt rá, hogy feladja? Elvégre eljutni oda, ahová ő akar nem könnyű. Azt mondta, bár mindig is nagy vágya volt az autóversenyzés, 2006ban úgy gondolta, hogy ennyi volt. 2 év gokart után még nem tudott sokat előre lépni és nem látta merre mehetne tovább. Köztünk szólva Levente eléggé türelmetlen tud néha lenni, iszonyatosan akarja a dolgot, látszik rajta, hogy bármit megtenne azért, hogy autóba ülhessen. Pedig már azért más a helyzet, mint anno. Visszatérve 2006ra, Levente úgy gondolta, hogy nem fog menni, ezért új hobbi után nézett.

Azt mondta, kellett valami hobbi, ez az új hobbi pedig a gitározás lett. Egy-két fellépése volt, de semmi komoly. Szinte már-már írhatnám, hogy karrierje szempontjából nem volt lényeges ez a kis kiugró. De nem így van. Ugyanis egy koncerten kapta ma is használatos becenevét, a SVÉD-et. Egy fellépés után, egy lány odament hozzá és megkérdezte, hogy milyen nemzetiségű, mert tuti nem magyar. Levi szokásához híven komoly volt és rávágta, hogy svéd. Innen már nem volt mit tenni, utána hiába szabadkozott, rajta ragadt a név.

De van amit az ember nem tud levetkőzni és elnyomni magában, a motorsport iránt való szeretet is ilyen. Ha az ember autóversenyző szeretett volna lenni egész életében, akkor ez még inkább igaz. Levi nem tudta elengedni a gokartot, visszatért. 2007ben Magyarországra látogatott a WSR (World Series by Renault) mezőnye. Ezen a rendezvényen nem csak versenyeket rendeznek, hanem különböző bemutatók is vannak, F1-es autó a pályán, kaszkadőrök különböző Renault versenyautókkal, stb.


2007ben , a WSRen, az aktuális Renault versenyautót Baumgartner Zsolt vezette, aki addigra már megjárta a Forma-1et, mögötte volt jó pár kategória, Ő már tudta, hogy születik az autóversenyző. Természetesen a produkció után lelkesen osztott autogramot és meg is rohamozta Őt a nézősereg. Kivéve egy embert, aki nem igazán az autogram miatt ment oda hozzá. Levi odalépett Zsolthoz és megmondta neki, hogy Ő márpedig autóversenyző szeretne lenni. Elmondta, hogy mi van mögötte és hogy mindennél jobban szeretné csinálni. Mit tehetne még ezért? Engem meglehetősen meglepett Zsolt reakciója, ugyanis Levente kioktatás helyett egy telefonszámot kapott. Aztán onnan még egyet és még egyet míg végül eljutott a megfelelő emberhez.


Azt, hogy Levente miért és hogyan került egyszerű bér gokartból egy Mazda RX-8 versenyautó volánja mögé, a jövő heti posztból megtudhatjátok.

Végül pár dolgot megjegyeznék:
- Az első posztot meglehetősen sokan olvastátok, nagyon jól esett nekem is, de Leventének főleg, hogy ennyire kíváncsiak rá.

- Köszönet azoknak akik ezt jelezték is, akár külön üzenetben akár személyesen, akár "csak" egy like-kal Leventehivatalos oldalára. Ez is nagyon sokat jelent neki, erre majd kitérünk később.

- Köszönet a HF Racingnek (FB oldaluk), akik biztosították a lehetőséget egyrészt az interjúhoz és az alapos kikérdezéshez, másrészt pedig a hétvégi OB záró futam fotózásához. A náluk töltött napról is lesz poszt, valamint az évad záró futamról is lesz egy "sok képes" poszt.

Z

1 megjegyzés:

Na ez nagyon baba, már várom a következőt! ~Wood~

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons