2013. december 1., vasárnap

Tissot felújítás

Mivel a kedvenc márkám a Tissot, itt az ideje, hogy bemutassak egy Tissot felújítást.  Történt, hogy párban rászaladtam két Tissot-ra, egy nagy, 37 mm-esre, illetve egy szép cseppfüles, alsó kismásodpercesre. Ez utóbbinak fogtam neki először, ilyenkor én már látom előre, hogy mi lehet belőle. Gyakorlatilag mindene felújításra szorult, a tok a számlap, a werk. Illetve a werk egész jó állapotban volt, mivel megvolt még a gyári porvédő plexi a hátlap és a werk között!








Kikaptam a tokból a werket meg a plexit, lemarattam róla a krómot, majd szépen felcsiszoltam, s felpolíroztam. Elküldtem a krómozóba, s közben hozzáláttam a werk leszervizeléséhez. Ez egy ütésbiztosított alsó kismásodperces Tissot 27B-1-es szerkezet. A műkedvelők kedvéért egy pár gondolat az ütásbiztosításról: Az ütésbiztosítást szolgáló Incabloc rugó gyakorlatilag egy réz rugó, ezzel van leszorítva a billegő fedőköve a lyukas kőre. Ha leejtjük az órát, akkor a billegő tengelye nem egy fix fedőkőnek ugrik neki, hanem a rugóval tartott fedőkőnek. Ennek köszönhetően a billegő tengelye nem fog eltörni, mert amikor nekicsapódik a fedőkőnek, akkor az el fog mozdulni. Akkorát is képes ilyenkor ugrani, hogy a vezetőkő kiugrik a horgonyvillából, s megáll az óra. Ilyenkor csak ki kell venni a billegőt, s vissza rakni a villa közé.


  


A szokásos módon a werk szétborítva, a fedőkövek kibontva, a lyukas kövek dörzsárazva, tisztítófázva. Összeszerelés, olajozás, teszt következett. Közben P.Kiss Pista nekilátott a számlap felújításnak. A technológiából adódóan ez a leghosszabb idő egy óra felújítása alatt. Maga a technológia szupertitkos, én is csak nagyvonalakban tudom, ezért a tévedés jogát fenntartom. Először le kell csiszolni a réz számlapot tükörsimára. Ha ez megvan, jön a galvánezüstözés. Ezután várni kell 4-5 napot a száradással, tovább meg kell figyelni, hogy befoltosodik-e a számlap. Tudniillik, ha a réz lapon marad egy tűhegyni kráter is, akkor azon a helyen valamiért lesz egy pötty a számlapon. A várakozási idő után jön a lakkozás, majd megint 4-5 nap száradási, befoltosodás figyelési idő. Igen, sajnos ilyenkor is még be tud foltosodni, és akkor lehet kezdeni az egészet előröl. Na, ha ez is rendben van, akkor jöhet a markerek, feliratok felnyomtatása. Ezeket is külön-külön kell, met külön van klisé mindenre, és egy-egy felnyomtatás között is száradnia kell. Gondolok itt a perc beosztásra, márkanév, kövek száma, swiss made felirat, stb. Szóval elég egy pepecselős és nyűgös meló. Pistám ezúttal is remek munkát végzett, le a kalappal előtte, a végeredmény magáért beszél. Feltettem a vaterára, de minden áron nem eladó, kíváncsi vagyok, mások mennyire értékelik:










 
 

3 megjegyzés:

Bár így tudnék órát szerelni! Ez valami mesésen néz ki!

Szerintem valami tampon-nyomás a számlap. A másodperc osztáskörét nem is tudta visszaadni. Én is ilyesmiben töröm a fejemet csak én nyomó-lappal képzelem a kivitelezést. Mondjuk az is pepecs a pozicionálás végett. De azért szép lett az óra! :)

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons