2014. február 7., péntek

Már megint egy órás után dolgoztam

Küldtek hozzám egy Seiko 5-öst, hogy nézzek már rá, mert beadták egy óráshoz, aki leszervizelte, de utána több órás eltérése van az órának, meg néha meg is áll. Emberünk hiába vitte vissza az óráshoz, az elhajtotta, mint a magzatvizet, így végül nálam kötött ki az óra. Rögtön arra gondoltam, hogy lehet, hogy sok olajat tett bele, és oda kúszott a billegő hajszálrugójához, ugyanis tapadtak a körök egymáshoz. Kimostam hát a billegőt, visszatettem, és megnyugodtam, hogy csak ennyi volt a baj, mert egész pontos lett. Feltettem hát a polcra, és a gazdi másik órájához fogtam neki. Kb. egy héttel később elkészültem vele, s gondoltam, még egyszer letesztelem a Seiko-t, mielőtt visszaküldöm az óráit, sőt, hordás közben. Napközben kiválóan teljesített, pontos is volt, így a melóból haza érve feltettem a polcra. Fél óra elteltével ránéztem, és igen csak meglepődtem, ugyanis állt az óra. Hm, most már kezdtem gyanakodni, gondoltam egy életem, egy halálom, most már csak szét borítom. Hát, (tudom, háttal nem kezdünk mondatot, de most ide ez dukál) nem volt hiába való. Az "órás" kolléga csak az ahol a papok táncolnak elvű tisztítást hajtotta végre, gondolom radikoval átment a felső csapágylemezen, majd ráolajozott a  lyukas kövekre, azt jó napot. De hogy a szerkezetet még csak ki sem vette a tokból, az biztos. A számlap alatt van egy műanyag karika, olyan retkes volt, mint ha bányában dolgoztak volna vele. Kérdem én, hát így néz ki, egy megtisztított szerkezet?


Retkes az egész, a felhúzó szerkezeten meg ott figyel az ezer éves zsír. A felhúzó keréknek is csak a  piacos oldala volt tiszta, ellenben a másik oldala:


Nem beszélve a kerekek hídjáról, az alján is állt a mocsok:



És természetesen a kerékrendszer tetején is:


A másodperc kerék szinte ragadt a közkerékben, mint ha enyvből kellett volna kihúznom. A tengelyén ott a rászáradt olaj, remélem látszik:



És ez a motorrugó sem úgy néz ki, mint ami friss kenésű!



És természetesen a fedőkövek sem voltak kibontva, nem a legjobb kép, de azért látszik, hogy ott van a közepén a rászáradt olaj.



Szóval a vak is látja, hogy emberünket rendesen átkefélte, és lehúzta az órásnak nevezett kolléga. Nem állítom, hogy nem ért hozzá, de ha már elkéri a pénzt érte, akkor miért nem képes normálisan megcsinálni? Ráadásul ezek a Seiko szerkezetek egyszerűen is szerelhetőek. Valamiért büntetésben vannak ezek a Seiko 5-ök, ugye emlékszünk még apukám Seiko -ösének történetére? ha nem, házi feladat utána olvasni. 
Egy szónak is száz a vége, le kellett szervizelnem az órát, ha már a kolléga nem tette meg.



Ugye látni a különbséget, így már mindjárt más a leányzó fekvése.




Most már vélhetően rendben lesz, és nem fog megállni sem, és járáseltérése sem lesz. A kollégát meg csókoltatom, aki lehúzta emberünket, és rontja a szakma hírnevét!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons