2014. február 16., vasárnap

Ismét egy órás után dolgoztam

Már megint takarítanom kellett valaki után. Hoztak hozzám egy Poljot Kirovskiye órát, az ún. öltöny Poljotot, ami a tulaj szerint már kétszer leszervizelésre került az órásánál, de csak nem tökéletes.  Én pont ilyen órán kezdtem el a szakmát. Zsolti barátom úgy volt vele, hogy ha ezt a 2408-as Poljot szerkezetet megtanulom szervizelni, akkor menni fog a többi is. Így nagy örömmel fogtam hozzá ehhez az órához, és közben többször is eszembe jutott Zsolti. Na de lássuk, miért volt olyan csúnya képe a Horometeren ennek a Poljotnak. Kivettem a komplett billegőt, lebontottam a hídról, és kibontottam a fedőkövet. Érdekes módon tiszta volt, viszont száraz, nem volt benne olaj. A horgonyon már látszott, hogy a kolléga azt beolajozta. Ezután levettem a motorrugó hídját, majd motorrugó ki, és ahogy sejtettem, a rugó biztosan nem volt kibontva, állt benne az olajsár:


Emiatt sem lehetett szép képe a Horometeren, nem volt egyenletes a nyomatékleadás, ez hallatszott is rajta. Aztán a kerekek hídján alulról is ott volt a rászáradt olaj a lyukas köveken, és a csapágylemez belső felén is, a lyukas kövekről vakarászhattam le a rászáradt olajat. Aztán a közkerék hídját levéve, alatta egy barnás rászáradt valami volt, hát, szerintem le se vette a kolléga a hidat:



A billegő alsó fedőkövét levéve ott viszont már volt friss olaj, ez legalább kibontásra került. Szerintem a következő történhetett. A kolléga kivette a tokból a werket, levette a mutatókat meg a számlapot, majd kivette a billegőt, esetleg a horgonyt, és további bontás nélkül, egyben betette a mosógépbe. Szerintem a híd alatt az rászáradt mosófolyadék lehetett.
Ez a történet azért szomorú, mert nem arról van szó, hogy valaki elnézett valamit, hanem egyszerű trehányság, és az ügyfél átverése. Lehet, hogy már unalmas, de ismét megemlítem, hogy na ezért kezdtem el megtanulni ezt a szakmát.
Természetesen leszervizeltem az órát. most már ki lehet jelenteni, hogy valóban le van szervizelve:



És talán ezek után már nem meglepő, hogy szép a képe a Horometeren is:



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons