2015. március 15., vasárnap

Kakukkos Seiko

Már rég jelentkeztem új bejegyzéssel, egyrészt időzavarba is kerültem a sok munka miatt, másrészt nem is nagyon volt mostanában olyan érdekesség, amiről érdemes lett volna írni. Viszont most küldtek hozzám egy Seiko Bell-Matic órát szervizre, s úgy gondoltam, ez megér egy posztot. Persze előre ezt én sem tudtam, gondoltam, oly nagy különbség nem lehet a csörgős Poljothoz képest, azt pedig már jó párat csináltam. Jöjjön hát a mai posztom alanya, ő az:


A tokot kinyitva, hátulról nem tűnt különösebb mutatványnak, Igen hasonlít a Seiko 5-ös werkekhez, amiből szintén rengeteget csináltam már. Gondoltam, a híd alatt lehet majd az érdekesség, a Poljotnak is ugye ott van. Levettem hát a rotort, kihalásztam a tokból a werket, mutatók, számlap le, s a számlap alatt egy átlagos naptárrész tárult elém:


Lebontom hát a naptárrészt, ami alatt még egy tárcsát láttam, alóla mindenféle érdekes dolgok kandikáltak ki:



Na és innen jött az érdekes rész, mert erre a káoszra nem számítottam:



A Poljottal ellentétben itt a számlap alatt oldották meg a csörgős részt. Itt található a kilincskereke, az állító karok, és kerekek, stb., és erről van bebújtatva a csörgőkalapács is. A szerkezet másik oldalán, az automatikát lebontva, elénk tárul a kerekek hídja is, amely alatt van a csörgő motorrugója. Viszont meglepő, hogy nincs mindegyik csapágy kövezve, jól látható, hogy kettő is kövezetlen, Seikoéktól kicsit furcsa, nem ezt szoktuk meg:

 
A csörgő motorrugó érdekessége, hogy a motorrugó háznak nincs külön fedele, hanem a kerekek hídja egyben a csörgő rugójának a fedele is. Sőt, igazándiból rugóház sincs, a csapágylemezben van kimarva a rugó helye, és a közkerék hídjában van egy bemarás, ahová maga a rugóvég beleakad. Érdekes, ilyet sem láttam még:


Jó sok alkatrészből áll szegénykém, kellett hozzá három tálka, hogy ne keveredjenek össze a dolgok, pedig pár elemet már így is összeszerelve helyeztem bele:


Tisztítás és összeszerelés után minden a helyére került, olajozás, beszabályozás után szép lett a képe Horometeren is. Izgalmas feladat volt, nem az a rutinszerű munka, nem csináltam még ilyen szerkezetet. Személyes véleményem, hogy a Poljotnak sokkal jobb a csörgős szerkezete, igaz, az nem automata, viszont logikusabbnak tűnik, és ráadásul a csörgő is erőteljesebb benne. Ezen nagyon halovány, ennek biztos a kézen kell lennie, ha fel akar rá ébredni az ember, és arra is oda kell figyelni, hogy tényleg csörög-e. Megkockáztatom, hogy a Poljotnak még kézen sem kell lennie, ha a fejünk melletti éjjeli szekrényre tesszük, az még akkor is felver, ez biztos nem. Végül is mindegy is, érdekességnek jó, láttunk ilyet is, kipipálhatjuk. Remélem, hamarosan ismét jelentkezhetek valami érdekességgel. 

Köszönöm a figyelmet!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons