WTCC - Vasárnap - Beszámoló

A mai nap iszonyatosan eseménydús volt, és elég tetemes mennyiségű képet sikerült felhalmoznom, így egy kis időbe fog telni, amíg átnyálazom a képeket.

A MILC VARÁZSA

Ez a csodás ebben az M4/3-as rendszerben, hogy (szinte) mindent fel tud rá rakni az ember. Így ez a két üveg még jó darabig aktív lesz, ahelyett, hogy a padláson/szekrényben porosodna/gombásodna. Hát nem nagyszerű?

MEGLEPETÉS A RINGEN

Waro barátomat sikerült beleugratni egy gép vásárlásba (bár nagyon noszogatni nem kellett, mert egy ideje már nézelődött) és megbeszéltük, hogy ha vége a vizsgaidőszaknak, akkor elmegyünk majd fényképelni együtt. Június 23.ára volt hirdetve egy Time Attack futam a ringen, gondoltam ez megfelelő lesz, már a múltkori pályanapon is láttam Waron, hogy tetszene neki ez a sportfotó téma.

AMERIKAI PALACSINTA MEGGYES CSOKIKRÉMMEL

Íme egy újabb gyors kedvenc nasi recept. Bátran ajánlom ha tortára van szükséged, de nem akarsz sokat bíbelődni, ha kiadós reggelire vágysz vagy csak ha valami csokiban tocsogósra van szükséged MOST GYORSAN! :D

TANULMÁNYAUTÓ NÉZŐBEN - OPEL NAP

Először 2011-ben rendezte meg az Opel a Hungaroringen családi napját, az Opel Magyarország 20. születésnapja alkalmából. Akkor Waro barátom szólt, hogy jöjjünk ki, mert lesz Tankcsapda koncert. Úgy voltunk vele Nikivel, hogy ha már odamegyünk ingyen koncertre, akkor legalább illik előbb menni és megnézegetni az autókat. A közösségi autó nézegetés annyira jó hangulatúra sikeredett, - a többi, érdekes program mellett - , hogy azóta hagyománnyá vált a májusi Opelozás és Tankcsapdázás nálunk is. Meg még rajtunk kívül 40 ezer embernél, így szerencsére mondhatjuk, hogy van rá igény, hogy minden évben megrendezzék.

AMIKOR A SZERENCSE IS MELLÉM PÁRTOL, MIREXAL SUPERAUTOMATIC

Megláttam vaterán egy Mirexal Superautomatic karórát, eléggé lepukkant állapotban, nem működőképesen hirdetve. Az acél tok és a plexi is eléggé lepukkant volt, de ennek ellenére meg akartam szerezni, mert a számlapja nagyon szép volt képek alapján, továbbá van/volt már több Mirexalom is, és valahogy mind szép.

BFR DRIVER ACADEMY KUPA - KÉPEK

Múlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a BFR Driver Academy Kupa, melynek szombat délelőttjét a pálya mellett töltöttem és ezennel meg is osztom veletek az eredményt.

HÚSVÉTI BÁRÁNYOK

Közeleg a Húsvét, egy újabb ünnep ami mindenkit lázba hozz, kit ezért kit azért, de egy közös, mindenki készül rá. Ebben az évben úgy döntöttem tojások helyett bárányokkal várom a kedves és kedvetlen locsolókat. Ezeknek az elkészítési menetét osztom most meg veletek, hátha hasznát veszitek, vagy ötletet, húsvéti hangulatot kaptok tőlük. :)

MARCICA

Mivel a hétvégén nagyon szép idő volt, Nikivel beterveztünk egy kis macska fotózást. Marcicát kissé inaktív állapotban sikerült "elkapni", pont ebéd után volt, de azért megtett minden tőle telhetőt:)

MEGLEPETT EGY KÜLÖNLEGES SZERKEZETŰ RICHARD AUTÓMATA KARÓRA!

Pár hónappal ezelőtt vásároltam egy nagyobb óracsomagot, amelyben leginkább szovjet órák voltak, meg egy pár darab svájci. Volt benne egy acél tokos, automata svájci óra is, Richard névvel, de meg sem mozdult a szerkezet. Mivel egyáltalán nem működött, eddig nem foglalkoztam vele, de tegnap este rászántam magam, és elővettem.

2015. december 23., szerda

Kamionfesztivál - Budapest - 2015 - Videó

Idén sikerült akkreditálnunk a Kamion EB hazai futamára, amiről képekben és egy videóval már be is számoltunk.

Pénteki autóztatás (Kamionoztatás?) - videó

Szombati képek

Vasárnapi képek

Azonban a "nagy, összefoglaló" videóval picit megcsúsztunk:D
Íme a mű, Niki gépéből:)



Z


2015. december 19., szombat

Glahütte SPEZIMATIC BISON, megy, de mégsem.

Az előző szösszenetem végén Boldog Karácsonyt kívántam, nem gondoltam volna, hogy még egyet kiizzadok magamból még addig. Így év végére eléggé elfáradtam, jó lenne már egy picit megpihenni, de egy rendszeres ügyfelem megkérte, hogy ez az óra még nagyon kellene neki. Az áldozat egy Glashütte SPEZIMATIC, amelynél csak a másodperc mutató mozog, az óra és a percmutató viszont nem akarja felvenni a munkát. Ilyenkor általában két probléma szokott lenni, vagy a kuplung kikopott, és a negyedes kerék állva marad, mert elforog benne a központi kerék, de ilyenkor azért az óramutató szokott mocorogni, vagy a másik megfejtés, hogy a mutatók furatai kopnak ki, és nem tudják meghajtani a kerekeik. A kuplung megfelelő működése könnyen ellenőrizhető, már a mutatók állításánál is lehet érezni, ha nagyon ki van kopva, mert olyankor nagyon könnyű őket állítani. Viszont őnála ez teljesen normálisnak tűnt, és a mutatók is stabilan álltak a helyükön, ezért felszaladt a szemöldököm a homlokom közepére. Nosza hát, nincs más hátra, mint előre, szét kell borítani. Automata lévén először itt is a rotort veszem le, egy rugós biztosítás oldásának fejében:




 A tokból kivéve, a számlaptól és a mutatóktól megszabadulva, elénk tárul ez a csodálatos naptárrész. Típushiba ezeknél a werkeknél, hogy a naptártárcsát egy műanyag lap szorítja le. Idővel a műanyag elöregszik, elvetemedik, s nem fogja leszorítani a naptártárcsa ugrasztó rugócskát, kiugrik alóla. Ez a magyarázata annak, hogy sok dátumos Glashütténél látni, hogy két nap közt áll a dátum. Javíthatatlan, s ilyen lemezt sem lehet hozzá kapni. Egy ügyes esztergályos egyébként ráállhatna ennek a gyártátásra, mondjuk rézlemezből, mert volna keletje.



 Naptárrész leugrik, s nézelődöm, mi lehet a baj forrása.



 A koronát csavarva láttam, hogy eléggé kóvályog a negyedes kerék ott középen. Bontottam hát tovább, levettem minden lehulló anyagot, s lehúztam a központi kerékről a negyedes kereket. A központi kerék csapágyazása nagyon kikopott, így az billeg jobbra balra. A csipesz pofái közé befogva ellenőrizhető a lógása, hát ez szerencsétlen olyan volt, mint én pár sör-unicum után. Dülöngélt jobbra-balra.


Nincs mese, ezt a csapágyazást össze kell húzni. A szegecselőállvány legnagyobb bakját kotortam elő, minél jobb felfekvést biztosítva.


 A központi furatnál egy hangyabokányival nagyobb, gömbölyű szegecselőfejet kell keresni, és egy kalibrált ütéssel össze kell húzni a csapágyat.



Általában a kalibráció nem jól sikerül, a központi kerék ezután nem megy vissza a helyére. Dörzsárral fel kell dörzsárazni a megkívánt méretre, több fogásból, próbálgatással.



Most már szépen illeszkedik a helyére. A belső oldalról a hídját felhelyezve, hogy a másik oldali megtámasztása is megfelelő legyen, ismét ellenőrizzük a korábban ismertetett csipeszes módszerrel a lógását.




Az OMH által kalibrált szemmértékkel nézve, jónak tűnik. Remélem is, mert ennél a szerkezetnél nagy szívás, ha újra szét kell borítani, mert minden egy híd alatt van. Ha már így széthullott a werk, egy alapos tisztítás sem árt neki, koszosan mégse rakjuk össze.


 Fürcsi után alaposan kitakarítjuk a lyukas és a fedőköveket, fúvóka dörzsárral még a lyukas köveket is finoman megkínálom.



Mint ahogy korábban említettem, minden egyetlen egy híd alatt foglal helyet, ez azt jelenti, hogy az összes látható, illegő-billegő kerék csapját egyszerre kell lyukra játszani. Ez jelen esetünkben 8, azaz nyolc darab csapot jelent! 


 Basszanázások közepedte visszakerült a híd is a helyére, és a szükséges kenőolajjal történő ellátás után láss csodát, szépen lefut a kerékrendszer.



 Van már remény, hogy munkára bírjuk az összes mutatót! Ennek a werknek a másik,... a fenét a másik, sokadik buta megoldása a kilincskerék. Ez a két vékony rugós huzalon lógó cimbalomverő lenne az.



A csapágylemezen kialakított két stiftre kell ráhúzni ezeket, a kilincskerék fogaiba beleakasztva, és a két rugóacél végét, a csapágylemezen kialakított bemarás alá kell beterelni. Az alábbi képen már ott feszül, mint pók a lucernásban.



Szót se róla többet, ugyan azt a kérdést tudnám itt is feltenni, mint a naptárrésznél. Mégis miért? Na, de ezen túllendülve, ezután jönnek az izgalmas pillanatok, hogy vajon a foglalkozás elérte-e a célját. Visszakerült a járat is a helyére, a szerkezet mozgásba lendült. A werk másik oldalára visszatérve, a most már nem mozgó központi kerékre, a kuplung beolajozása után felhúztam a negyedes kereket, visszatettem a váltókereket. Ha esetleg nem lenne jó a történet, és ne kelljen a kellemetlen naptárrészt újra lebontani, ezért egy piros filccel összejelöltem a negyedes kereket, és a váltókereket, majd ugyan így tettem az órakerékkel is, a felhúzótengely irányába.




Ha így járatom egy kicsit, akkor előbb-utóbb a jeleknek el kell mozdulni, és az azt fogja jelenteni, hogy forognak a kerekek, azaz hajtania kell majd a mutatókat is. A negyedes keréknél hamarabb észre lehet majd venni, az órakerékhez azért járatni kell egy jó fél órát, hogy valami eredményt fel tudjon mutatni. Amíg kíváncsian várjuk az eredményt, addig elmegyek a pc-hez, megírni ezt a posztot. Na, éppen most azt csinálom, de mivel már eléggé eljutottam a mondandóm vége felé, szerintem lassan visszasettenkedhetek a műhelybe, hogy megnézzem azokat a jeleket. Mindjárt jövök az eredménnyel. Persze a kedves olvasónak ez az időtartam nem fog feltűnni, mert rögtön olvassa a következő sort, ami már az eredményről fog szólni! :-)
És már itt is vagyok! Van egy jó hírem, odébb mozdultak a jelek! Szemmel látható, hogy az órakerékre elhelyezett jel sem a felhúzó tengely iránáyban van már, és a váltókeréken lévő jel már majdnem befordul a hídja alá. Felcsillant a remény!


Mehet össze a "kiváló" naptárrész. Először felhelyezzük az állító kerkeket, és az órakereket,


Majd felhelyezzük a műanyag leszorító tárcsát. A tetejére már odakészítettem a kis korongokat, amelyek a naptártárcsa fogai közé ugranak be.


Ezeket bedugdosva a helyükre, a naptártárcsa ugrasztó rugócskákat is be kell fűzni a helyükre.


Mehet fel a számlap, s a mutatószett. Mivel dátumos az óra, így a mutatószettet dátumváltáskor kell felrakni. Elmentem gyorsan bekapni az ebédemet, s láss csodát, negyed óra elteltével 15 percet odébb battyogott a percmutató! Az jó, nem?


Most már mehet be a házikójába, és remélhetőleg minden rendben lesz vele. Most már nem merek véglegesen Boldog Karácsonyt kívánni, mert közben csörgött a telefonom, hogy karácsonyra kellene a földimtől, Brauswetter Jánostól egy ezüst zsebórát karácsonyra megcsinálnom. Úgyhogy lehet, hogy jelentkezem még az idén. 

Addig is minden jót, köszönöm a figyelmet!






2015. december 13., vasárnap

HAMILTON VIEWMATIC ETA 2824-2 SERVICE

Most egy HAMILTON VIEWMATIC érkezett hozzám, valószínűleg élete első kötelező szervizére. Egy ETA 2824-2-es werkkel szerelt verzióról van szó, szép fekete texturált lappal. A tulajdonosa nagyon vigyáz rá, igazi alkalmi óra, a tokon a szálrahúzás szinte sértetlen.






A szélvédő zaffir kristályból csiszolódott bele, amely kiválóan ellenáll a karcoknak. A hátlap közepébe is jutott belőle, így az elvártnál is jobban figyelni kell a szervizelésre. Egy robbanás után sem jó a nyitott koporsós temetés. A hátlap rögzítése kis csavarokkal van megoldva; személy szerint nem szeretem ezt a fajta rögzítést. 




Egyrészt rossz élményem van vele kapcsolatban, mert egyszer küldtek hozzám egy ilyen technológiával rögzített hátlapos kínai órát, és már a kis csavarok kicsavarásakor lejött róluk a menet. Persze egyedi menetemelkedéssel, és menetsűrűséggel, nehogy jó legyen bele másmilyen csavar. Másrészt ez a fajta rögzítés nem zár tökéletesen, nem egyenletes a nyomatékeloszlás, és könnyebben bejut a víz. Ennél a példánynál is látható, hogy már kéredzkedett be, de a tömítés most még megfogta.



Ha még a tokban levesszük a rotort, akkor utána nem kell kínlódni vele, hogy elforog a werk a kezem alatt, amikor veszem le a számlapot, és a mutatószettet. Egyébként sem egészséges az egy ponton rögzített csapágyazást terhelni.




Az üveg alatt nehezen fényképezhető a számlap, de így kivéve látható a szépsége, immáron a mutatószettől megszabadulva.







A naptárrésze pofonegyszerű, és könnyen szerelhető. Bal és jobb oldalt van rögzítve, a bal oldalán a naptártárcsa ugrasztó rugócskával, és karjával, a jobb oldalon pedig a gyors dátumállító, és mutatószett állító résszel. A billegő alsó köve általában a naptárrész lebontását követően tisztítható csak, de ennél a fajta werknél, a dátumrész lebontása nélkül is látható az alsó csapágyazás. Azonban mindenképpen le kell bontani a naptárrészt, mert egyrészt a naptártárcsát nem fujkolászná a röhögés, ha mosásba adnám, másrészt a középen található kuplung részt csak így lehet kivenni. Ennek olajozása nagyon fontos, de erről majd később.






A werket megfordítva, először a billegő felső csapágyazását bontjuk ki. Szerencsémre ennél a hagyományos Incabloc ütésbiztosítás található, és nem a sokkal nehezebben szerelhető Novidiac ütésbiztosítás.




Feszültségmentesítés után bontható a járat, majd a motorrugó hídja. Amire ennél a szerkezetnél érdemes odafigyelni, hogy a másodperc stop karja, a kenőanyagtól általában felragad a motorrugó híd aljára. Ha óvatlan az ember, akkor utána könnyen lepereg onnan, és tova tűnik a rengetegben. Természetesen korábban már én is jártam így, ilyenkor egyből megtanulja az órás, és belevésődik, hogy erre figyelni kell. Most is az esetek 90%-a fordult elő, persze, hogy felragadt a hídra, de figyeltem rá.




Ezután jöhet a kerekek hídja, amelynek inkább belső felén látszik a kissé rászáradt olaj. Azaz látszana, ha jobb minőségű képet lőttem volna róla, de most kérem, fogadjuk el, hogy így van. :-)




És a kerékrendszer elhelyezkedése. A másodperc kerék elég cuppanósan jött ki a helyéről, már fogta a megöregedett olaj.




Pancsi, és alapos tisztítás után a kiterített szerkezet.




Az alábbi képen pedig a másodperc stop karja látható. Nem egy bonyolult történet, mutatóállításba kihúzva a felhúzótengelyt, a váltókar a hornyos kereket nekitolja az óraállító keréknek. Közben ezt a kis réz lapot, az L alak találkozási pontjánál elhelyezkedő csap körül elfordítja, és a rézkar másik, szabadon álló végét nekitolja a billegőkerék koszorújának, megállítva ezzel őt billegésében.




Itt pedig a korábban említett kuplung látható. Sikattyúba fogva, a negyedes kerék tövénél be kell olajozni, s közben forgatni a fogaskereket. Ezen kuplung hátránya, hogy ha megkopik a kuplung, akkor ezen nem lehet állítani, javítása: csere.




Összeszerelés, kenőanyagokkal való ellátás után, jöhetett a beszabályozás. Ja igen, ha a járat nélkül lefuttatjuk a kerékrendszert, és a lefutás végén megforog visszafelé a kerékrendszer, akkor beszélhetünk tökéletes szervizelésről. Valahogy így, fél kézzel kicsit nehezen ment a felhúzás, de azért remélem, jól látható.


video


Na szóval, Horometeren beszabályozva, egész elfogadható értékeket mutat, most lusta voltam számítógéppel összekötni, így csak egy fotót lőttem róla. Járáseltérés gépen nulla másodperc, lengésszög 295 fok, lengésszám az elvárt 28800/perc.




A tokon nem kellett sokat dolgoznom, az oldalán, a két tokfül közötti tükrös rész volt egy kicsit viseltesebb, azt felhúztam, de különösebb beavatkozást nem igényelt, tényleg vigyázott rá a gazdája. Akár már a karácsonyi ünnepek alatt is viselheti, ha már úgy is alkalmi óra, ez egy kiváló alkalom erre!







Köszönöm a figyelmet, és Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!






 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons