Egy aránylag szép állapotban megmaradt Oriosa chronograph került most terítékre. Első ránézésre akár ijesztő is lehetne az óra állapota, de talán azért annyira nem vészes, pláne nem egy szakavatott szemnek. A repedt szélvédő alatt talán nem oly csúnya lap bújik meg.
No lássuk, milyen motor van benne, le a gépháztetővel:
Egy Landeron 248-as szerkezet, szépnek tűnik. Azonban azonnal szemet szúr, hogy valami hiányzik belőle, mert az indító-stop kar szabadon lötyög. Ott kellene lennie egy rugónak, így azt biztos rendelni kell hozzá:
A tokból kiugrasztva a werket, tényleg egész szép számlap tárul elénk:
A mutatóktól és a laptól megszabadítva, viszonylag egyszerű naptárrész tárul elénk, mert hogy nincs. :-))
Ezzel az oldallal gyorsan is végeztünk, mehetünk át a túloldalra. Először a járattól szabadítom meg a werket:
Utána jöhetnek a mozgató karok és rugóik:
Majd a stopper rész teljes szétbontása következik, míg el nem jutunk az alap werkig:
Fontos a billegő ütésbiztosított csapágyazásának szétbontása is, nem kielégítő automata olajozóval hátulról beolajozni, mert nem tisztítható ki bontás nélkül. Természetesen ezt megtesszük a billegőhídban is:
A szétborigatás után jöhet a pancsikolás:
És a szétszerelés ellenkező sorrendjében az összeszerelés. Ugye milyen egyszerű? :-))) Közben megrendeltem az indítókar rugóját, amely meg is érkezett:
És mehet is be a helyére:
Végül helyére került minden, remélem a gazdája is örülni fog neki:
Köszönöm a figyelmet!
Dzsana
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése