2016. október 22., szombat

Oriosa Chronograph - Cal. Landeron 248 service

Egy aránylag szép állapotban megmaradt Oriosa chronograph került most terítékre. Első ránézésre akár ijesztő is lehetne az óra állapota, de talán azért annyira nem vészes, pláne nem egy szakavatott szemnek.  A repedt szélvédő alatt talán nem oly csúnya lap bújik meg.




 No lássuk, milyen motor van benne, le a gépháztetővel:




Egy Landeron 248-as szerkezet, szépnek tűnik. Azonban azonnal szemet szúr, hogy valami hiányzik belőle, mert az indító-stop kar szabadon lötyög. Ott kellene lennie egy rugónak, így azt biztos rendelni kell hozzá:





A tokból kiugrasztva a werket, tényleg egész szép számlap tárul elénk:



 A mutatóktól és a laptól megszabadítva, viszonylag egyszerű naptárrész tárul elénk, mert hogy nincs. :-))




Ezzel az oldallal gyorsan is végeztünk, mehetünk át a túloldalra. Először a járattól szabadítom meg a werket:




Utána jöhetnek a mozgató karok és rugóik:




Majd a stopper rész teljes szétbontása következik, míg el nem jutunk az alap werkig:





Fontos a billegő ütésbiztosított csapágyazásának szétbontása is, nem kielégítő automata olajozóval hátulról beolajozni, mert nem tisztítható ki bontás nélkül. Természetesen ezt megtesszük a billegőhídban is:




A szétborigatás után jöhet a pancsikolás:




És a szétszerelés ellenkező sorrendjében az összeszerelés. Ugye milyen egyszerű? :-))) Közben megrendeltem az indítókar rugóját, amely meg is érkezett:




És mehet is be a helyére:



Végül helyére került minden, remélem a gazdája is örülni fog neki:







Köszönöm a figyelmet!
Dzsana

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
A dizájn alap sablonját innen töltöttük le: Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Elf Coupons